Vissa minnen blir tydligare medan andra börjar falna...

Ja nu har det gått ett par veckor sen EUROPRIDE 2008 och många av minnena ligger färska i hjärtat. Men det är nu som vissa av dem framstår som mer klara och vackra och tror jag skall delge några av dem idag.

Först ut är nog det allra vackraste minnet, vi talar om söndagmorgon. Den här "dagen efter"-känslan infinner sig och man funderar på om personen vid ens sida kommer köra ut en nu, när man har fyllt sin uppgift liksom. Har dessutom länge väntat på den dag jag vaknar upp jämte någon och allt känns så bra och rätt. Denna morgon hände det. Jag vaknade och tittade på hans fridfulla ansikte som infann sig när han sov. Jag lutade mig fram och kysste honom, han vaknade till och tittade på mig. "Nu åker jag ut" var den tanke som for genom huvudet, men istället kröp han tätt intill och la upp ett ben på mig samtidigt som han la sitt underbara ansikte tillrätta mot min axel och somnade om. Då önskade jag att tiden bara skulla stanna, att vi skulle vara fast i det ögonblicket för en evighet.


Sen har vi ju ett lite roligare minne, nämligen "knäböj med liten flat-kapten". Ja det är precis vad det låter som, en ny träningsmetod. De flesta som läser det här har säkert ingen aning om vem min flatguru är, men iallafall är hon kapten till graden och arbetar som FM Metereolog. En liten hobby vi åtog oss under PRIDE var att retas med just denna kapten och därmed uppfann vi "knäböj med liten flat-kapten". Det går ut på att du lyfter upp din flat-kapten i brandmannagrepp (helst när hon är oförberedd) och sedan gör X antal knäböj med henne. Detta är numera "den nya innebörden av träningskompis" som kaptenen förnöjt konstaterade.

Sist ut för den här gången är paraden och de tillfällen då "Village people's" låt "YMCA" spelades från vagnen. Detta minne härstammar från den tid då det begavs sig som så att alla HBT-personer (och även några heteros) kunde texten och framförallt rörelserna till ovannämnda låt. Varenda gång denna låt kom igång så såg jag hur Petra flyttade sig bakåt på flaket och sökte ögonkontakt med mig. Sen höjde vi våra händer och klappade in rörelserna tillsammans, helt förbannat underbart!

Tack för allt kära vänner och tack till dig som gjorde min söndagsmorgon. ;)

Rapporter

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback