Uppdaterar dåligt...

... eftersom jag väntar på att antingen min "flickvän" skall lägga upp videbloggen på youtube, eller att jag skall få mina händer på den så att jag kan göra det...


Dessutom har jag gjort såpass bra ifrån mig på jobbet, det med telefonerna, att jag har fått previlegiet att arbeta ensam med ett lite mer avancerat projekt. Kan inte gå in på detaljer men kan säga att jag har hunnit fixa hälften av minimantalet klara, på 1½ dag och jag har 2 veckor på mig att komma upp i minsta antal. Känner mig lite stolt, även om hjärnan är mer tömd än någonsin.

Vad det gäller personer som kallar sig "Fd Avliden vän" så måste jag säga att om ni tar det så personligt och känner er träffade (samt skriver under signatur?), ja då kanske det finns en anledning till att vi inte har kontakten längre? Har ett flertal vänner som jag bara talar med ett par gånger i halvåret och ändå så vet jag (och de) att vi fortfarande är vänner. Så ja, tänk över edra yttranden för allt är inte riktat till varje individ.



Tolka helt j-vla fritt...


Imorgon bär det av till Lund för att avnjuta Mias inflyttningspresent... Hon har bestämt sig för att kombinera bartömmning + All-inclusive för mig under valborgsmässoafton i Lund. Kommer bli en häftig upplevelse med 20 000 personer i en park, tänk bara hur många snygga (och förhoppningsvis vettiga) killar där kommer finnas. Som "Kvinnan" skulle sagt:

"Kom till mamma!"

Ibland...

... eller oftast, är jag tråkig och väljer att lägga min energi på de som gör mig glad, inte de som varit...

Blir inget humor nu, kommer iställetlägga in min och min "flickväns" videoblogg imorgon istället. Ni som vet att ni saknar mig kan ju höra av er (har ju återfått kontakt med en del av er)... Ni andra, ja ni kan avlida.

Puss puss från.... Ja... den  "ny"-inflyttade...

Tvättid...

... idag blir det en del premiärer. Jag tog precis min oskuld när det gäller användadet av tvättbodarna som ersätter den vanliga tvättstugan (som renoveras). Först lite humor...




I hur många "vuxna" sällskap låter det inte så numera... ?


Ser framemot kvällen och inflyttningfesten med mina vänner. Får se vilka som kommer och sådär, men tror det kommer bli en kanonfest med lagom mycket folk. Skall fortsätta tvätta och även satsa på att diska, städa och röja innan kvällen.
I övrigt så gick det inte lika bra på jobbet igår som det gjort tidigare i veckan. Vet inte riktigt vad jag mer skall skriva om nu, jo förresten!

Under gårdagen så var det nästan omöjligt att nå Alfa-kassan, mina chefer lät mig dock att prova och ringa efterhand och tillslut lyckades jag få en köplats, ingen mindre än 48. Efter 20 minuters kö så lyckades jag komma fram och fick hjälp, det bästa de kunde göra var att fixa en utbetalning tills torsdag. Så det kommer bli tight med betalningen av hyran och annat, allt måste ske samma dag och jag jobbar den dagen. Men men, det har löst sig iaf och nu är det bara helgen som skall överlevas och lösas. Dags för dagens låt...




You're heading for a red light...


Vem fasen tar med kamera och fixar bilder till bloggen ikväll!?

Today...

... I will just post a song...



Freedom is a word I rarely use without thinking...


When you think you're really an adult, rest assured that you will soon realize that we are all children in our hearts...

Arbetsförmedlingen...

... leker med mitt liv just nu. När jag väl har fått upp humöret så skall de förstöra det för mig. Först lite humor...




Ja, ibland verkar de vara ett skämt...


Idag skulle jag fått min Alfa-kassa, skulle fått var det ja. Efter att ha haft en kanondag på jobbet igår med ännu bättre resultat än i tisdags så begav jag mig till mina vänner på Repair shop. Väl där så ringer min telefon och det är en dam från arbetsförmedlingen, hon ville mest påminna mig om att jag skulle in för en handlingsplan idag och så. Under samtalets gång så upptäcker hon en sak, jag blev avanmäld från alfa-kassan för ett bra tag sen. Ja så mycket visste jag och jag påanmälde mig veckan efter igen, det hon upptäckte var dock att de hade glömt skicka vidare det till Alfa-kassan (vilket skulle varit gjort för 1 ½ månad sedan!). Detta utspelar sig alltså efter kontorstid dagen innan jag skulle fått min ersättning. En sådan miss gör man inte, nu måste jag be min chef om att få ringa till Alfa-kassans kundtjänst imorgon så att jag kan få ut mina pengar innan hyra och annat skall vara betalt. Därav gårdagens korta inlägg och all min frustration mot arbetsförmedlingen, som inte verkar vilja göra sitt yttersta för att städa upp efter sitt misstag. Jag kunde heller inte skälla eller vara otrevlig mot damen idag, det var ju inte hennes fel.

Annars så har dagen bestått av ett möte med ett kommunalråd, vilket faktiskt var ytterst givande. Måste säga att det förgyllde min dag lite och fick RFSL Hallands framtid att se lite ljusare ut. Sen blev det kaffe i min trädgård med "kvinnan" och senare även min "flickvän". Efter ett tag begav sig "kvinnan" hem för att städa och jag och Sara började kasta frisbee på gräsytan utanför. Det hela kändes riktigt sommar och härligt. Efter cirka en timmes kastande så tröttnade vi och började sjunga singstar. Så för att vara en dag med strul, så lyckades min vänner göra den bra och trevlig. Tack för att ni finns allihop. Vad gäller helgens tilltänka inflyttningsfest så vet jag faktiskt inte om den blir av, men om den blir det så önskar jag mig en kanonkväll med gänget i inflyttningspresent. Det här kanske låter fel, men vill ni köpa något så lägg ihop och hjälp mig få en kanonkväll trots veckans motgångar. Ni bör ta en titt på
Saras blogg med, hon är en bra människa. Dags för musik...



I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning



Ge mig en bra helg åtminstone...


Dagens blogg utgår...

... är alldeles för förbannad på Arbetsförmedlingen.


Ja gott folk, rubriken säger allt. Återkommer imorgon när jag vet hur allt har gått och kanske lugnat ner mig.


Idioter....

En dag som idag...

... är det ju faktiskt idag. Mitt positiva tänk går bra och jag blickar framåt. Blir ett ganska kort inlägg idag eftersom det inte har hänt mycket mer än jobbet. Enligt tradition...



Klassisk reklam från barndomen...


Ja idag har det gått bra på jobbet. Vid lunch hade jag redan kommit upp i antalet avklarade intervjuver som jag hade när jag gick hem igår. Allt går så mycket lättare och smidigare om man är glad. Som min mor vet så är det väldigt intressant att le på stan, folk skiner upp om man ler mot dem. Likadant är det över en telefon, ler du så låter du gladare och folket på andra sidan luren blir ofta glada och förvånade över att man är så trevlig. Jag har även kommit fram till att jag öppnar upp mitt hjärta igen, jag kommer fortfarande inte aktivt söka efter kärleken men om den finner mig skall den få en ärlig chans. Nej nu är det dags för ytterligare en av min skumma låtar, för tydligen tycker ju vissa att jag har en konstig musiksmak...



Ursäkta den dåliga kvalitén men hittade inte ett bättre klipp med originalartisten...


Gott folk, man skall inte ta mig för givet. Ömsesidig respekt, det är ett bra sätt att hålla sig vän med mig...


Jag har kommit till insikt...

... om allt möjligt. Självklart tänker jag för mycket, det är det som gör mitt liv spännande. Först ett gott skratt...



Skall inte min mor springa vårruset snart?


Ja idag har jag kommit till insikt om att jag tänker lägga energi och fokus på de saker som gör mig glad, alla de minnen som glädjer med mig med alla möjliga olika personer. Det kan vara allt från kyssar på västra stranden till grillning i släktstugan. Livet är på tok för kort för att fokusera på de saker som är negativa och allt sker av en anledning. 

Har ju jobbat idag igen och satt hela dagen och log för mig själv. Jag insåg nämligen att om jag ler för mig själv och känner mig glad, så låter jag mycket gladare och får personen på andra sidan luren att bli lite gladare och trevligare. Det funkade faktiskt bra måste jag säga, det var inte särskilt många som trodde att jag sålde något eller att jag bara var ett störningsmoment. Nej de flesta lät glada och bad oss återkomma när de hade mer tid. Så det funkar att tänka positivt och fokusera på det som gör en glad. Ni bör prova det själva, man ser livet på ett helt nytt sätt. =)



Jag har lagt om fokus och börjat om livet, vill ni vara en del av det?




Jag kan få både vad jag vill och vem jag vill, jag kan bli vad jag vill och inget kan hindra mig på min väg mot lyckan!


Jag skrattar...

... åt mitt liv. Det följer samma rytm som alltid. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta åt det, men jag väljer att skratta åt det...



"Åååh, titta där är en Trelleborgare, har du sett!? Det är sällan man ser dem såhär långt norrut..."



Jag har inte varit mig själv de senaste dagarna, vilket jag antar på sitt vis är förståeligt. Dock började jag hitta mig själv igen när jag såg hur min livsrytm var precis som vanligt. Vad är nu som "vanligt" tänker väl ni. Ja ni, hur skall jag beskriva det. När jag är lycklig i ett förhållande med någon, som under de 6 veckorna med Peter, då får jag knappt jobba eller någonting. Sen när det helt plötsligt tar slut, ja då ringer de och erbjuder mig ca 7 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Så har min livsrytm alltid sett ut. Jag hoppades att jag hade lyckats bryta den, men insåg precis att det är som en slags förbannelse över mig. Varför kan jag aldrig få både jobb och ett lyckligt förhållande, varför måste det alltid vara det ena eller det andra?

Jag tackar er alla för de råd ni har givit, funderar över att söka hjälp. Mest för att jag behöver reda ut mycket om mitt förflutna. Vad gäller rädslan av att vara älskad, så ja mor du har aldrig sagt att du älskar mig eller mina syskon. Förstår om det kanske är svårt att säga det, men du har däremot visat det genom att stötta och hjälpa till. Det finns ju en annan som varken har sagt det eller stöttat mig, du vet vem jag menar. Det tär på psyket, det faktum att man alltid fått allt negativt påpekat, att vad man än har gjort så har det inte varit bra nog. Du har varit mycket bättre på detta mor och för det är jag evigt tacksam.

Jag kan väl säga att jag har fått råd från många olika håll, vissa av dem var väldigt oväntade. Jag skall sätta mig och svara på brev när jag får tid, dock är veckan ganska fullproppad med arbete som ni kanske har förstått. Jag kommer även svara på brevet från en person som jag sagt att jag inte ville ha kontakt med, dock kommer jag skriva det till den han var, inte den han är.  Ja jag kommer nog uppdatera bloggen i första hand och sen svara på brev i andra hand. Hoppas ni har överseende med detta.

Jag har iaf insett att jag är tillbaka där jag var innan. Jag kommer hålla mig singel ett bra tag nu, det är ändå det jag kan bäst. Dessutom blir jag oftast bara sårad när jag släpper någon för nära. Dessutom blir jag bara utan jobb om jag blir lycklig på det planet, så jag kan klara mig själv. Dags för dagens låt...



Den här musiken gör mig glad...


Jag blir glad när gamla vänner hör av sig och har kännt på sig att något är fel, jag har börjat finna glädjen igen. Jag har ändå varit singel i 6 år och det är en av de saker jag är riktigt bra på.


Sitt lugnt i båten...

... jag har inte kolat än. Om någon tror att jag tänker ta livet av mig för att jag blivit dumpad, eller att gårdagens inlägg handlade om enbart det, ja då känner ni inte mig...


Det som har skett i veckan har mer varit en utlösande faktor för saker som har grott väldigt länge. Två personer har föreslagit att jag skall söka hjälp. Den första är en person som jag hade stor respekt för, men när personen slutade visa det gentemot mig så tappade jag min respekt för den personen. Den andra personen är ingen mindre än min egen mor och henne lyssnar jag fortfarande på. Vad hon sa kan ni läsa i gårdagens inlägg.

Om jag säger såhär, det är soligt och vackert i Halmstad nu men solen saknar värme och individerna jag brukade se på stan när jag gick runt... Ja de är bara ansiktslösa klumpar nu. Jag har varit på stranden och grillat med några av de människor som brukar kunna göra mig glada, visst har jag skrattat men skrattet saknade glädje. Livet kommer ikapp och det mina lärare varnade för redan på högstadiet har börjat slå in. De sa just det att jag har för lätt att svälja saker, att jag tar skit utan att visa att jag blir sårad. Jag har blivit bättre på att säga ifrån de senaste åren, men det ligger en hel uppväxt med skit som jag antar visar sig nu. Ja gott folk, jag har tappat livslusten.

Jag har även fått höra att mitt problem är att jag är rädd för att vara ensam, så är det verkligen inte. Jag vet att jag inte är ensam, att jag har alla mina vänner och så. Det jag är rädd för är att inte vara älskad, kan inte komma ihåg att ens mina egna föräldrar någonsin har sagt att de älskar mig. Jag älskar dem, de födde mig till världen. Men när det känns som att man aldrig räcker till, att vad man än gör är fel. Ja det sitter i, jag känner mig värdelös.

Jag vet inte vad jag skall tro om något längre...

Hej då Mor och alla mina vänner...

... jag vet att det låter hemskt...


... men faktiskt, jag vill aldrig mer vakna. Aldrig någonsin.
Nej, jag försöker inte ta mitt liv, men jag önskar att jag inte kommer leva mer.
Jag önskar att du kan förstå att jag inte vill mer, jag orkar inte med livet längre.
Allt som känns bra, det tas ifrån mig. Så fort jag mår bra så bara försvinner det.
Jag orkar faktiskt inte med det längre....


Gud, om du finns, låt mig slippa smärtan av att vakna...

Get a grip...

... det är vad jag känner just nu. Jag har fått veta saker inatt som gör mig sårad, besviken och rent ut råförbannad.

Jag känner att historien har återupprepat sig till viss del och sveket, bedrägeriet är ett faktum. Jag känner dig inte längre och kommer kanske aldrig lära känna dig igen. Jag tänker inte sjunka så lågt att jag blockerar dig, för jag ger dig en ärlig chans att bli en människa igen, att minnas vem du var och vad du betydde. När jag nu tänker dig så känns det mest tomt.
Känslorna som fanns där, ja de finns inte. Du kanske är rädd, men kom tillbaka när du vet vad respekt är, hur man respekterar andras känslor.



Vissa saker gör man bara inte när man påstår sig ha älskat någon... </3</3</3



"Look inside,
Look inside
your tiny mind
Now look a bit harder
Cause we're so uninspired,
so sick and tired of all the
hatred you harbor "





Sol, grillning och goda vänner...

... det är sådant som gör livet lite lyckligare. Jag vet ärligt inte vad jag skall skriva om idag, men gör ett försök till ett kortfattat referat av dagen. Ni vet vad som kommer först...



"Snabbmat!? Vi käkar ju pizza och så också, det tar ju mer än 10 minuter..."


Idag träffade jag Mia m fl för första gången på länge. Vi samlades vid grillplatsen vid Bolméns och värmde oss runt brasan medan vi skämtade och pratade. Efter en stund började en del av folket och spela volleyboll medan jag själv satt kvar med övrigt folk och passade på att lära känna nya människor. Kan väl sammanfatta kvällen som en lyckad tillställning med många skämt. Sen ringde telefonen för första gången på länge och till min stora förvåning så var det jobbet som ringde och frågade om jag ville jobba nästa vecka. Döm om min förvåning när de erbjöd mig dagtid och nästan varje dag, så nu skall jag jobba sö, må, ti, on, tor. Får väl hoppas att saker och ting vänder rätt igen.

Jag har även vissa nya funderingar om saker som skett den senaste veckan, tankar jag aldrig tänkt innan men som väcktes tidigare ikväll av en ogenomtänkt kommentar. Ja, jag kommer ta och fråga berörda parter rakt ut så fort jag får chansen. Jag vill nämligen inte tro dessa sakerna, men det är lika bra att fråga och få sanningen svart på vitt.


"I'll be round..."



Where do we go from here?

Nya självinsikter...

... har de senaste dagarna gett mig. Först humor för att lätta upp stämningen...



"Du jag tar en med ost"


Igår passade jag på att fråga Christer om jag är en klagande gnällkärring. Med tanke på min och Christers bakgrund och hur vi blev vänner så är han en av de jag verkligen vet säger sanningen. Hans svar kom efter någon sekunds eftertanke; "Ja, men inte om det inte är något som är viktigt". Jag har kommit till insikt om detta under de senaste dagarna och att det både är en styrka och en svaghet. Det är en styrka för att det håller mig igång och kan leda till förändringar, svagheten kommer av att jag inte allt för ofta lyckas uttrycka varför det är viktigt så att omgivningen förstår. Det kan vara saker som är generellt viktiga, eller så kanske de är viktiga för mig. Det är sådan jag är, det är sådan jag alltid har varit.

Jag har även insett att det bara finns en person (förutom mina egna föräldrar) som jag har älskat och kommer kunna älska på ett bra tag framöver. Jag låter kanske löjlig, men älskar man någon så kan man inte glömma det efter några timmar eller ett par dygn. Den första man älskar glömmer man dessutom aldrig. Den som påstår annorlunda har aldrig älskat utan levt i en lögn.
Som en person som jag alltid har respekterat och lyssnat på (och jag kommer fortsätta göra så) sade till mig, "man måste förstå vissa saker själv!".

I övrigt så har det varit ganska molnigt med genombrytande sol då och då. Perfekt dag för att diska och städa undan lite. Även att sitta inne och skriva på manuset, samt dikta lite. Skall snart ut en tur på cykeln och dra mig ner till stan, tror jag skall hälsa på folket på Repairshop, brukar alltid vara kanon att snacka med dem. Jag orkade inte grilla igår, men ikväll blir det ändring på det. Grillat och skriva medlemsbrev. Resterande låter jag framtiden utvisa, jag håller alla vägar öppna.


Den här låten har gått på repeat i mitt huvud idag...



Alla förtjänar en andra chans, precis som den jag har givit dig...

Ben & Jerrys tillsammans med Bob Marley...

... det är så man får riktig sommarkänsla. Martina kom med varsin Ben & Jerry Cheesecake/Brownie och vi avnjöt dessa i solen med kaffe. En riktigt skön dag. Först lite humor och senare lite bilder...




En film om svärd...


Efter ett tag kom Christer och han hade visst tagit med sig en chokladkakstårta, ni vet en blandning mellan chokladtårta och kladdkaka typ, klarade dock bara av en liten bit eftersom jag var mätt efter glassen. Vi har lapat sol och pratat om gamla minnen och allt möjligt som vanligt, blev en del roliga resonemang då. Bl a kom vi fram till att man kan helgardera sig på kobingo genom att ge korna laxermedel. Sen skulle jag säga "Livet är en dans på rosor, taggit och djävligt" men råkade säga "Livet är en dans på trosor". Jaja, shit happens, här serveras lite bilder...












Livet är riktigt skönt när solen steker och ens vänner kommer med glass. Snart kommer Tessan och då skall vi dricka kaffe och prata lite som vanligt. Hon bor ju bara några hus bort så hon är ju här lite titt som tätt. Funderar även på att grilla ikväll, vädret är ju perfekt för det. Ytterligare en låt (som jag hade med för inte så längesedan men kör den igen)...



Bob och sol gör dagen komplett!



Hur mycket sol har ni runtom i världen gott folk och vilka av er blir avundsjuka på solbilderna?

Sommar och sol...

... ja det känns som att vi är där nu. Sitter och väntar på att Martina skall dyka upp med vår gemensamma vän Ben & Jerrys. Sen blir det kaffe och glass ute, medan solen får smeka min bara hud. Först dagens humorklipp...



"Fläskfilé stekt på det här viset blir saftig, god och dryg."


Funderar på om jag inte skall ta och grilla ikväll och kanske städa undan lite. Sen får jag väl se vad kvällen mer har att erbjuda, tror på vänners goda sällskap. Kanske spela tevespel med Benno när mörkret har fallit, eller prata skit med Tessan? Ja livet flyter på och serverar oss dagens låt...



Veronica Maggio är fantastiskt bra!



Kaffe, Ben&Jerrys och sol, undra om det kan bli bättre?

Mitt liv är som en dålig film...

... det är iallafall den känsla jag får när jag tänker tillbaka på allt jag har varit med om. Först får ni stå ut med mer av min humor innan jag fortsätter svamla...



"... och ägare av polkegrisfabriken, Grisfabriken."


Tydligen tenderar jag till att låta argare på helgerna, jag vet inte om det är så men vem vet? Jag känner mig iallfall inte argare. Dock blev jag besviken när jag idag såg att min pojkvän prioriterar än en annan blogg före min. Tycker ni att jag överreagerar? Prova då att försöka sätta er in i situationen själva, man vill ju vara speciell för sin partner och när det då känns som att man inte lyckas vara det... Ja jag vet inte vad jag skall säga.
Igår var det väldigt trevligt. Simon bjöd på grillat och öl som självklart låg i en isbalja. Det var riktigt roligt att få träffa folket igen som det var förr, särskilt min saknade Johanna. Om ni inte minns det så emigrerade hon ju till Umeå för ca 4 månader sedan. Det verkar som att hon trivs kanon med utbildningen. Resterande saker som hände under kvällen kommer ej nämnas här...

Idag har vi haft styrelsemöte i RFSL och då vi nu har fått besked om att kommunstyrelsen har beviljat vår ansökan om hyresstöd så var det med hopp om framtiden. Vi skall även införa reklam på vår nya hemsida så att vi säkrar en inkomst där. Ja vi får hoppas att allt löser sig där med. Nej nu blir det snart ett bad, tror dock att jag skall skriva mitt brev till medlemmarna först.




Tack vare TV6-reklamen har jag den här låten på hjärnan...




Jag är fånig och krävande men jag älskar dig!

Då var det gjort...

... har nu sökt högskola och deklarerat. Kan säga att det blir ett fint 5-siffrigt belopp tillbaka om den går igenom. Först dagens klipp...



Textning är kass, jag vet, dock är det ej mitt fel!


Som sagt har idag sökt till Högskolan i Halmstad och då några fristående kurser inför höstterminen. Mina val ser ut som följer:

1 - Psykologi (1-30), 30HP
2 - Arbetvetenskap - jämställdhet och mångfald i arbetslivet, 15HP
3 - Socialpsykologi (1-30), 30HP
4 - Sociologi (1-30), 30HP

Nu hoppas jag att jag kommer in på några av dem så skall jag ta ställning till om jag vågar ge mig på att läsa 45HP eller skall nöja mig med 30HP nu i höst. Tror nog att det är kurser som man alltid kan ha nytta av, vad tror ni?
Jag sa ju att jag såg ut som en polskflagga igår och för att förtydliga hur mycket och stark sol vi har, så tog jag en bild igårkväll som jag nu skall lägga upp. Känn er avundsjuk däruppe i norr...


Klicka för större bild!

Vi har sol, vad har ni!?



Som jag lovade igår så postar jag Polens nationalsång i kombination med bilden.


Nej gott folk, snart dags för duschen. Blir grillning hos Simon ikväll som dessutom tydligen skall bjuda på öl, så nu sitter jag och väntar på att all is skall frysa till så jag kan bistå med detta...


Känsliga tittare varnas!

Drag-parodier kan vara riktigt roliga!




Glad j-vla påsk på er alla!



Jag är en polsk flagga...

... tror jag iallafall, när jag ser mig själv i spegeln. Varför får ni veta efter dagens klipp som min moder måste se, det är ändå hennes kusin som har huvudrollen i detta excellenta historieprogram...


Historprogram del 2 av 6 - De två lägren

Har lovat att lägga upp detta med meningen "Nice bajs",
som det är jättekul att säga. Prova själva.


Ja idag har jag varit på cykeltur med Emma i solen. Hon behövde kolla ut solglasögon och jag följde med som hennes smakråd, precis som det var förr. Efter det så satte jag mig i solen och stekte min bleka kropp. Då solen stod på från höger så innebär det att jag fick mycket mer färg på min högra sida och jag ser nu ut som en polsk flagga.
Peter undrade varför jag lade upp klippet med honom och det är för att jag tyckte det var roligt, samtidigt som jag saknar honom och för att ni skall få en chans att se hur knasig han kan vara. Fick även hem min grillkol och tändvätska av min moder idag, samt grillkött i påskpresent av henne. Jag vet att min mor är oroliga för att jag skall elda upp Gustavsfält, men jag har grillat förr. Får se när jag tar och tänder upp grillen, kanske på söndag...

Har förresten påbörjat att skriva ett manus som jag hoppas att någon av mina teatrala kontakter vill sätta upp när det är klart. Har änsålänge börjat med karaktärerna och skrivit lite på första scenen. Vad tror ni om bl a en bastant småländsk husa och en skånsk stallpojke på ett gods i typ Östergötland?
Dags för dagens låt och sedan blir det ett bad för mig...



Oroa er inte, allt kommer bli bra...


Beroende på hur jag ser ut imorgon, så kanske jag lägger upp Polens nationalsång som komplement till mitt polska flagg-utseende...


Jag luktar...

... Pölsemannen om fingrarna och tänker att jag skall bjuda Peter och Nat på detta i sommar, ja jag sa bjuda... Dags för klippet och sen mer...


Fan vad jag älskar dig... Oavsett hur fånig du kan vara!



Idag har det nästan hänt inget och ingeting, det vill säga typ "nada". Jag har hälsat på Marie, Claes, Fredrik och Micke samt mina kära morföräldrar under dagen (för er som tycker att det låter som mycket kan jag säga att alla innan "samt" jobbar på samma ställe). Hos min morföräldrar fick jag en ny grill, samt ett nytt hänglås till förrådet. Nu vet jag att de inte är inne här så ofta, men om ni läser det så tackar jag av hela mitt hjärta. Jag fick även dåligt samvete när de sa "Ja nu har vi inte så mycket mer att ge dig", jag är ju uppfostrad till att klara mig själv av min kära fader. Nu på kvällen så bjöd Marie (den praktiska) på öl och sen blev det utgång. Måste säga att det var underbart att komma ut på stan, träffade ett antal gamla bekanta. Nej gott folk, nu blir det att nanna kudden efter dagens sång, den är speciellt utvald åt min pojkvän (som jag hoppas min mor, samt min far, kommer bjuda in ihop med föräldrar i sommar)...


Retro för oss 80-talister? Självklart!



Ja Peter, jag menade din fader med "Mr.W" och jag vill vara med dig oavsett var fan du är i världen... Du är bland det viktigaste för mig!



Efter regn...

... kommer solsken. På sitt sätt stämmer denna välnötta devis på de senaste dagarna. Dags för rutinen...



"Hörru dit mens-monster, kvinnor kör sämre än höns och hör sen!"

Ja kära läsare, ni får ursäkta den manodepressiva tonen i det senaste inlägget. När man är trött och har massa tid att tänka så kryper sig de där tankarna på, ni vet  dem där man inte vill ha. Jag har dock talat med de det berör och rett ut saker och ting. Så nu är livet ljust och glatt igen (iallafall så mycket det kan bli för tillfället), sommaren stegar ju in med hög fart.
Idag har jag dessutom jobbat mitt första pass på 3 veckor och det enda som jag vet om att jag skall jobba. Dessa hårda tider drabbar även mitt jobb och de har för lite arbete sett till mängden timanställda. Jag anser dock att de borde försöka få in oss som inte har något annat i förstahand istället för att ta in någon som går första ring på gymnasiet och fortfarande bor hemma. Nu anser jag inte att det är fel att de får möjligheten att lära sig lite om hur det är att jobba eller att de är dåliga på det vi gör, men jag tror nog att ni håller med mig när det gäller att vi som mestadels är arbetssökande borde få företräde till timmarna.

Sen har "I" gått på tjänstledighet från receptionen på jobbet och en viss "Mr.X" (jag kallar han så eftersom jag aldrig fick något namn på honom) har tagit hennes plats. Måste säga att det på ett sätt var lite enerverande när "Mr.X" satt inne hos oss i intervjuvarrummet ca 75% av tiden och överhörde våra samtal för att kunna tillrättavisa folk om de avvek lite från manus. Nu tror jag inte "Mr.X" gjorde detta för att vara en elak chef, utan mer för att han förmodligen är lite osäker i sin roll och därmed ville att allt skulle gå så korrekt till som möjligt när han var ensam ansvarig. Faktiskt måste jag erkänna att jag inte kan klandra honom, jag skulle gjort samma sak om jag var i hans skor. Som chef är man ju inte där för att vara omtyckt och han var faktiskt mycket mer stöttande än de vanliga cheferna brukar vara efter att man har fått en utskällning eller liknande via luren. Tack för stödet idag "Mr.X"!

Ja nu börjar det här inlägget bli långt, men det får ni tåla, även om jag ämnar detta stycket att bli det sista. Jag kan erkänna att jag är grymt avundsjuk på "Mr. & Mrs. W" som kommer vara hos min älskade Peter i Florida nu över påsken. Hade jag bara haft en fast tjänst med hyfsat bra betalt så skulle jag garanterat följa med dem. Jag hoppas de får det så bra därborta. Sen har jag kommit till insikt om vad jag vill läsa för kurser till hösten/våren, funderar starkt på att läsa nybörjarfranska och sociologi alt. socialpsykologi. Tror att de kurserna är väldigt bra att ha i framtiden oavsett vad jag skall läsa sedan. Vad tror ni som kan det här, "Mr.W" kanske vill lämna ett expertutlåtande i kommentarerna?
Det var något mer som jag skulle skriva om men det har jag glömt nu.
Glöm nu inte att kommentera gott folk!



Kom igen katten, det svänger ju!



Imorgon är det en ny dag och jag önskar min knasiga Lilla Varg kunde vara här och dela den med mig!


Jag vet inte vad...

... men jag är helt slut. Har varit det sen jag flyttade in, tror det kan ha med hela flyttveckan att göra. Piggnar förhoppningsvis till om några dagar. Dock föranleder det en del tankar som jag skall försöka beskriva efter dagens humorklipp...



"Skönhet kommer inifrån och det är inte inifrån den lokalen!"


Ja de där tankarna är av det dåliga slaget. Jag känner mig som en i mängden, en av alla andra. Det är inte den jag vill vara, iallafall inte på vissa plan. Den här känslan får mig att tänka i dåliga banor och överväga saker som förmodligen är helt befängda. Nej, jag skall ge det tid och se om det bara är som jag överreagerar (som vanligt). Har förmodligen med tröttheten att göra till viss del, samtidigt som andra faktorer spelar in. Får som sagt vänta och se.

I övrigt så försöker jag bilda mig rutiner i livet och skall dra mig mot arbetsförmedlingen imorgon i förhoppning om att kanske få lite mer stöd och samtidigt kunna verifiera att jag har arbetat på RUSTA. Nej nu får ni dagens låt och sen blir det till att söka utbildningar på högskolan.



Vem det är riktat till, det vet ni redan...


Jag tänker på alla mina vänner och bekanta därute, särskilt på min älskade Peter...

Mitt liv är en thriller...

... kan man nästan tro. Varför får ni reda på efter dagens humorklipp som idag är speciellt, det är nämligen en av mina närmsta vänner som är "idioten"...



"Lammköttet" har lite problem med spänsten ibland...


Ja det var väl roligt att se hur mina vänner kan vara? Som sagt så har jag ju nu flyttat till ett av Halmstads mer populära bostadsområde. Det är familjevänligt och har stora grönområden samtidigt som det ofta är lugnt i omgivning. Dock var det lite annorlunda ikväll, Martina har gjort mig sällskap under kvällen med lite vin och chips. När hon väl skulle cykla hem så tog vi en cigarett tillsammans på uteplatsen. Då hör vi hur glas krossas och några ropar i mörkret. Efter det så hör vi ljudet av hur järn slår mot marken samtidigt som rösterna kom närmare. Efter ett tag kom där ett antal personer springande samtidigt som de ropade "Polisen kommer!". Martina bestämde sig snabbt för att hon inte vågade cykla hem och nyfikna som vi var så gick vi ut på andra sidan häcken och mycket väl så var där polisbilar på andra sidan grönområdet. Först övervägde vi att ropa på poliserna men då jag inte visste hur långt personerna kommit och inte vill riskera att de kommer tillbaka för vedergällning eller liknande, så kom jag plötsligt ihåg lite av vad jag lärde mig i försvaret och att signalera ljudlöst. I det här fallet valde jag att tända lampan på min mobiltelefon (riktigt starkt LED-ljus) och gjorde cirkelrörelser. Efter några minuter uppfattade poliserna detta och vi kunde berätta antalet personer samt vilken riktning de sprang i m m.
Poliserna tog våra kontaktuppgifter samtidigt som de skickade ut en hundpatrull och tackade därefter för uppgifterna.
Visst låter mitt liv lite likt en kriminalroman?

I övrigt så blev jag riktigt avundsjuk på min moder idag då jag insåg att hon grillade och att jag inte har möjlighet att göra det. Jag har ju de fysiska möjligheterna vad det gäller uteplats, kol och tändvätska. Det jag saknar är grillen som jag
förhoppningsvis får i inflyttningspresent av mina vänner, iallafall om de har tänkt sig att hänga här och grilla i sommar.
Sen har jag fått chansen att prata med min älskade på msn idag vilket jag behövde. Jag behöver min dagliga dos Peter på ett eller annat sätt och för varje dag som går utan den så växer kärleksabstinensen. Dock vet jag att för varje dag jag står ut så blir tiden mindre tills han är i min famn igen.

Nej nu får det vara färdigbloggat för idag, skall diska och sola imorgon (om nu vädret tillåter).





Till Peter:
"If you're lost you can look--and you will find me
time after time
If you fall I will catch you--I'll be waiting
time after time"



Sol, kaffe och Beach Boys...

... har större delen av min dag bestått av. Jag antar att ni kan rutinen nu....



Tur att man inte är ungkarl (längre)...


Ja jag skall försöka återberätta min ordinära dag. Jag börjar bli lokalkändis som RFSL Hallands ordförande, som ni såg så var det ju teve igår och idag blev jag intervjuvad av Sveriges Radio Halland (klippet kommer sändas på måndag eftermiddag). Förhoppningsvis så sätter det lite press på kommunstyrelsen då de förhoppningsvis inser vilken "bad will"-effekt det skulle ge att låta en RFSL förening gå i graven. Efter intervjuven så begav jag mig hem till mina morföräldrar där jag fick en inflyttningspresent i form av mat och gardiner till köket. Det är alltid trevligt att hälsa på dem och att få diskutera lite allt möjligt med morfar. Måste nog säga att han är den som är bäst på att föra en diskussion om allmänna samhällsfrågor med. Lite kuriosa är att han faktiskt var med och byggde de husen där min lägenhet ligger, måste vara roligt att veta att hans arbeta har gjort nytta för hans barnbarn.

Efter det så begav jag mig hem eftersom det var planerat att Martina skulle titta in på eftermiddagen. Dock han Emma dyka upp före och hon hade varit på glassfabriken i Slöinge och köpt billig glass. När sen Martina dök upp så hade hon köpt med sig "fina bitar", ni vet Anton Berg-godsaker på lösvikt. Så vi tre satt i solen och rökte, drack kaffe, åt glass och godis samt lyssnade på Beach Boys. Kan säga att det börjar kännas sommar på riktigt nu.

Får även passa på att be om ursäkt för att jag lät så anklagande mot Peters föräldrar i gårdagens blogginlägg, det var inte meningen. Nu vet jag inte om de uppfattade det som anklagande, men jag gjorde det själv när jag läste det såhär dagen efter. Det jag vill framhäva var mer att jag undrar hur damen i fråga fungerar, men vem vet jag kanske kommer få träffa henne i framtiden och lista ut det själv?

Idag har jag dessutom konverserat med ytterligare en granne och listat ut svaret på varför det finns två med samma unika efternamn i min trappuppgång. Han jag talade med är en av de båda och han bor längst upp, den andre (som bor i lägenheten ovanför) måste vara hans mor. Han var mycket trevlig och berättade lite om grannskapet och så. Numera är han tydligen lungt men för ett år sedan så var det både ett flertal inbrott och dessutom skedde det tydligen ett mord i lägenheten jämte min. Dessutom tipsade han om att ställa in cyckeln innanför betongräcket för att minska risken för stöld. Detta har jag dock redan tänkt på och ställer in den där om kvällarna för att öka möjligheten att höra om någon försöker stjäla min ögonsten.


Nej nu har det blivit dags för dagens låt och ni kan ju säkert gissa vilket band det kommer vara...




Sommaren nalkas ordentligt med temperaturer runt de 20 i solen...

Tack för idag gott folk och hoppas ni kommer komma förbi efterhand och göra mig sällskap under helgen...

Då har man börjat...

... leva in sig i den nya lägenheten. Dagen har varit solig och varm, allmänt angenäm helt enkelt. Dock inleder vi som vanligt med ett klipp...



Jag vet att det är ganska låg humor...


Nu börjar jag komma på plats i lägenheten, förhoppningsvis är jag klar ikväll eller imorgon frömiddag och kan därmed ta emot besök i helgen. Får väl se när fler från min familj kommer söka sig hit för att få se hur den ser ut, men de jag hade förväntat mig har ju redan varit här. Jag vill även passa på att tacka min moder Anki och hennes man Bengt för all hjälp jag har fått med flytten. Utan er vore det mycket svårare!

Idag har jag haft ett hyfsat långt samtal med Peter, faktiskt det första som har varat i mer än 5 minuter sen han försvann iväg till Amerikas förenade stater. I slutet när vi hade kopplat in Natalie på samtalet med (allt tack vare Skype) så kom Peters kvinnliga chef och lät så sur att all mjölk inom en (svensk) mils radie måste ha härsknat. Av det lilla jag och Natalie lyckades höra verkade det som att hon var riktigt arg över att han pratade med oss här hemma i Sverige varje dag. Förstår ärligt talat inte vad hennes problem är, vad är det för en sur k-rring (ursäkta mitt hårda ordval) som han har hamnat hos? Vi fick dessutom ett sms av honom strax efteråt där det stod att han ville hem till Sverige och att han inte skulle få använda internet under en timme per dag längre. Nu hoppas jag bara att det var någon form av temporär PMS-attack hon fick och att jag kommer få möjlighet att konversera med honom mer. Så nu vet ni varför han inte kommer blogga på ett tag (om det nu inte var temporärt så att säga).

Har även varit med på teve för första gången sen jag blev ordförande för RFSL Halland.
Klippet finner ni här.
Jag vet att det kommer ta hus i helvete på vissa ställen och det känns väl tråkigt på sitt sätt, samtidigt så får jag lyssna på min kära moder och hennes ord "Det är deras problem, inte ditt." och bita ihop tills vissa kommer till mer insikt, tolerans och förståelse. Med det sagt så blir det dags för dagens låtval, lyssna och njut...




Peter gör det, kan vissa andra göra det med?



Med hopp om en bra helg och min pojkväns välbefinnande (trots en bitter chef) så återgår jag nu till att packa upp, titta gärna förbi på kaffe i helgen/veckan.


Då var det snart dags för...

... den första natten i den nya lägenheten. Lite småläskig är det ändå allt, nya grannar och grejer. Det blir mer om detta efter dagens humorklipp...



Det är svårt det där med högtider...

Nu kanske ni alla tror att den nya lägenheten och inflytten är ett enda stort aprilskämt då det är den första april idag. Dock är det faktiskt inte så och jag ljög inte heller för dig Peter när jag sa att det har varit riktigt vackert och varmt idag, närmare 18 grader tror jag bestämt. Kan även avslöja att jag har eftermiddagssol vilket bådar gott inför sommaren med solning, grillning och allmänt vara utomhus. Om nu folk undrar vart man återfinner mig så kan jag säga att det är någonstans på Gustavsfält, vill ni veta mer exakt så får ni maila mig så avslöjar jag kanske vart jag faktiskt bor.

Är helt slut i kroppen och huvudet efter flyttveckan och ännu återstår det att packa upp allt i lägenheten och sen flytta in de sista grejen när jag har fått renoverat i lägenheten. Hur det kommer se ut kan ni ju läsa i ett av de senaste blogginläggen. Sen kommer de såsmåningom renoverar fasaden, trapphuset och bredda altanen samt glasa in den. Tror det kommer bli kanonfint här sen.

Till hösten blir det till att plugga, åtminstone några kurser och sen får vi se vad som händer om ett år. Men nu måste jag fortsätta packa upp så här kommer dagens låt...



(Du får kanske höja ljudet något)

Weird Al Yankovich äger!


Först ut att besöka lägenheten och därmed nyfiknast var min mormor och morfar, på andra plats kom Tess... Nu vill jag bara att Peter skall få sen den och få leva i den en del i sommar...

*Pust*...

... äntligen klar. Lägenheten är besiktigad och nycklarna lämnade. Det firar vi med lite humor ändå...


Jag har känt mig som tant Greta de senaste dagarna...

Nu återstår bara några få saker den här veckan och det är att flytta in i den nya lägenheten och packa upp det som går att packa upp. Kommer bli sparsamt i början eftersom att de skall in och måla och tapetsera. Hur det kommer se ut har ni väl förhoppningsvis lyckats få en humm om i det föregående inlägget. Nej nu blir det dagens låt och sen sängen...



En rent ut sagt superb låt!


Om ni ämnar titta förbi den nya lägenheten imorgon eftermiddag/kväll får ni gärna ringa först.