Uppskattning

Ja, jag är stolt över vem jag är.


Ja då var det dags igen. Har hunnit hända lite sen sist iallafall. Var på arbetintervjuv hos PKC i fredags och enligt mig gick det bra, får besked någongång i nästa vecka. Om jag nu får jobbet så kanske jag kan få livet att  börja snurra igen.

Sen har jag kommit fram till lite saker jag saknar, tror jag ska rangordna dem nedan:

3 - Pengar. Det är ju ett bra sätt att få livet att gå runt.

2 - En heltidstjänst. Har man en heltid så har man säkerställt aktiviteter i livet och dessutom ett pengaflöde.

1 - Uppskattning. Känner att jag saknar uppskattning nu för tiden, både uppskattning för att jag finns, men även för saker 
                                som jag gör t ex på jobbet.


När det kommer till den där känslomässiga biten så känns det som att det har börjat röra på sig igen, men försöker konstatera i vilken riktning. Som det känns nu så är det i en positiv riktning samtidigt som det finns små negativa inslag.
Nej får väl se vad veckan har att erbjuda, skall ju inte in på Tylebäck förräns på fredag som det verkar.

So long...

Frustration, avundsjuka och återuppståndelse i en salig blandning.

Ja, då har man jobbat idag igen. Man blir aningen frustrerad över chefens dåliga planering, städa 21 rum för incheckning på 6 timmar ensam är inget drömscenario, eller praktiskt genomförbart. Men till slut fick jag hjälp av en kollega och vi hann nästan få alla rum färdiga till incheckningstiden, bara för att få reda på att de flesta inte skulle checka in förrän 4 timmar senare. Men så är det, är dock lite slut i rutan efter två dagar med samma visa, hoppas det blir bättre imorgon.

Avundsjukedelen kommer av att jag också vill åka på kryssning i helgen och träffa alla HoF:are igen. Men då man är född sent på året och när rederierna har trista regler så¨får man stanna hemma. Har iaf gett order till Bella och Stina att hälsa alla och återberätta allt skvaller om vad som hänt på båten och så. Får messa och se till att de tetas lite med Ulrika och Linda från mig med.

I övrigt har man ju hunnit tänka en hel del medan man städar ensam på hotellrummen och kommit till många nya insikter. Nu när jag jobbar igen så har jag dessutom kommit tillbaka till mitt gamla fabulösa jag och trivs med mig själv och större delen av tillvaron igen. Sen hinner man tänka en del på olika personer, folk man saknar och undrar över, de man inte vill veta av och de som ligger i någon slags gråzon. Sen har jag insett att jag står i ett stando där nästan ingenting händer, iaf på singel-/relationsidan, får se om det förblir så eller kommer ändra sig. Dock mår jag bra av att ha avhållit mig från karlar sen PRIDE, det ger perspektiv på livet. Nog har jag fått mängder av erbjudanden sen jag kom hem, men alla har avfärdats av olika anledningar. Sen tänker jag en del på en viss person, men får väl se hur det går och vad som sker i framtiden.

Nej, nu räcker det för idag, måste hitta ett sätt att fördriva kvällen på.

Way to fabolous!

Har hittat mitt nya dejting objekt nu, eller rättare sagt så har Åsa lånat ut det till mig. Jag pratar om "Sex & the City"-boxen, den som håller mig sällskap på de sena kvällarna. Den finns där när jag behöver det och dessutom behöver få lite perspektiv på livet och min egen situation. För ca 1 timme sedan fick jag en sådan där läskig skymt av framtiden, kommer jag bli som en ensam tant som lever med Sex & the City och enbart har en hund och en flaska rött som sällskap? Man börjar ju undra nu när de flesta av ens vänner antingen har flyttat eller är för upptagna med sina partners och den potentiella kärleken är flera mil bort. Det är inte lätt att vara ensam singel i en mellanstor stad och med en allt mer krympande vänkrets (vänner man kan ringa för att ta en fika med då).


Nej, jag kommer inte bli den ensamma typen, I'm WAY to fabolous for that!
Så vi får väl se om någon särskild kommer försöka satsa hårt på mig snart, jag är ju ändå den enda av min sort och förtjänar bara en sak... PRIME TIME, BABY!!!

RADIO SILENCE

Det börjar ordna till sig i livet nu. Saker och ting har fallit på plats den senaste veckan, iallafall arbetsmässigt sett.
Som ni vet har jag fått jobb på Tylebäck som extra städare.
I fredags var jag inne hos polisen på tester hos polisen angående tjänsterna på PKC som jag sökt.
Det var inget svårt test egentligen, man skulle skriva en sammanfattning av en anmälan man fick lyssna på.
Syftet med detta test var att testa ens kunskaper i det svenska språket och dessutom bevisa att man kan skriva hela meningar.
Idag fick jag ett samtal från polisen och... JAG HAR GÅTT VIDARE TILL INTERVJUV!
Så såhär ser siffrorna ut för de steg jag hitills klarat av:

Antal sökande: 685

Antal som genomförde test: ca 75

Antal som kallas till intervjuv: ca 40

Så där är jag nu, bland 40 andra sökande till ca 25 platser, men jag måste säga att efter att ha tagit mig hit bland 685 andra sökande känner jag mig ganska säker på att få det. Men man skall ju inte ropa hej förrän man kommer över bäcken. Då återstår det bara att reda upp allt på den känslomässiga sidan och där är det just nu... radio silence.