Arbetsförmedlingen...

... leker med mitt liv just nu. När jag väl har fått upp humöret så skall de förstöra det för mig. Först lite humor...




Ja, ibland verkar de vara ett skämt...


Idag skulle jag fått min Alfa-kassa, skulle fått var det ja. Efter att ha haft en kanondag på jobbet igår med ännu bättre resultat än i tisdags så begav jag mig till mina vänner på Repair shop. Väl där så ringer min telefon och det är en dam från arbetsförmedlingen, hon ville mest påminna mig om att jag skulle in för en handlingsplan idag och så. Under samtalets gång så upptäcker hon en sak, jag blev avanmäld från alfa-kassan för ett bra tag sen. Ja så mycket visste jag och jag påanmälde mig veckan efter igen, det hon upptäckte var dock att de hade glömt skicka vidare det till Alfa-kassan (vilket skulle varit gjort för 1 ½ månad sedan!). Detta utspelar sig alltså efter kontorstid dagen innan jag skulle fått min ersättning. En sådan miss gör man inte, nu måste jag be min chef om att få ringa till Alfa-kassans kundtjänst imorgon så att jag kan få ut mina pengar innan hyra och annat skall vara betalt. Därav gårdagens korta inlägg och all min frustration mot arbetsförmedlingen, som inte verkar vilja göra sitt yttersta för att städa upp efter sitt misstag. Jag kunde heller inte skälla eller vara otrevlig mot damen idag, det var ju inte hennes fel.

Annars så har dagen bestått av ett möte med ett kommunalråd, vilket faktiskt var ytterst givande. Måste säga att det förgyllde min dag lite och fick RFSL Hallands framtid att se lite ljusare ut. Sen blev det kaffe i min trädgård med "kvinnan" och senare även min "flickvän". Efter ett tag begav sig "kvinnan" hem för att städa och jag och Sara började kasta frisbee på gräsytan utanför. Det hela kändes riktigt sommar och härligt. Efter cirka en timmes kastande så tröttnade vi och började sjunga singstar. Så för att vara en dag med strul, så lyckades min vänner göra den bra och trevlig. Tack för att ni finns allihop. Vad gäller helgens tilltänka inflyttningsfest så vet jag faktiskt inte om den blir av, men om den blir det så önskar jag mig en kanonkväll med gänget i inflyttningspresent. Det här kanske låter fel, men vill ni köpa något så lägg ihop och hjälp mig få en kanonkväll trots veckans motgångar. Ni bör ta en titt på
Saras blogg med, hon är en bra människa. Dags för musik...



I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning



Ge mig en bra helg åtminstone...


Rapporter
Rapporterat av: Scherschanten himself.

Ytterligare en kort reflektion...



Hur fungerar killar egentligen? De säger att de inte är redo för ett förhållande, att de är livrädda för det. Några dagar senare så säger de att de inte skulle banga att vara ihop med en kändis. Jag fattar inte, det går verkligen inte ihop. Nej, vissa är fan bara konstiga...

Rapporterat av: Emma

vad menar du att lägg ihop? Får man inte köpa någon egen sak till dig :P

2009-04-24 @ 07:17:47
Rapporterat av: Scherschanten himself.

Haha, jo det får man. Det var mer när det verkade som att jag inte fick ngt alls innan helgen som jag tänkte att ni kunde lägga ihop och bjuda på en kanon utekväll. Men kom på något najs. :D

2009-04-24 @ 07:21:18
Personakt återfinnes här: http://greenmanalishi.webblogg.se/
Rapporterat av: Jens

Det här med arbetsförnedringen.. Aldrig roligt då det har med dom att göra..

2009-04-25 @ 20:17:40
Personakt återfinnes här: http://kizzm0.blogspot.com

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback