Då har man börjat...

... leva in sig i den nya lägenheten. Dagen har varit solig och varm, allmänt angenäm helt enkelt. Dock inleder vi som vanligt med ett klipp...



Jag vet att det är ganska låg humor...


Nu börjar jag komma på plats i lägenheten, förhoppningsvis är jag klar ikväll eller imorgon frömiddag och kan därmed ta emot besök i helgen. Får väl se när fler från min familj kommer söka sig hit för att få se hur den ser ut, men de jag hade förväntat mig har ju redan varit här. Jag vill även passa på att tacka min moder Anki och hennes man Bengt för all hjälp jag har fått med flytten. Utan er vore det mycket svårare!

Idag har jag haft ett hyfsat långt samtal med Peter, faktiskt det första som har varat i mer än 5 minuter sen han försvann iväg till Amerikas förenade stater. I slutet när vi hade kopplat in Natalie på samtalet med (allt tack vare Skype) så kom Peters kvinnliga chef och lät så sur att all mjölk inom en (svensk) mils radie måste ha härsknat. Av det lilla jag och Natalie lyckades höra verkade det som att hon var riktigt arg över att han pratade med oss här hemma i Sverige varje dag. Förstår ärligt talat inte vad hennes problem är, vad är det för en sur k-rring (ursäkta mitt hårda ordval) som han har hamnat hos? Vi fick dessutom ett sms av honom strax efteråt där det stod att han ville hem till Sverige och att han inte skulle få använda internet under en timme per dag längre. Nu hoppas jag bara att det var någon form av temporär PMS-attack hon fick och att jag kommer få möjlighet att konversera med honom mer. Så nu vet ni varför han inte kommer blogga på ett tag (om det nu inte var temporärt så att säga).

Har även varit med på teve för första gången sen jag blev ordförande för RFSL Halland.
Klippet finner ni här.
Jag vet att det kommer ta hus i helvete på vissa ställen och det känns väl tråkigt på sitt sätt, samtidigt så får jag lyssna på min kära moder och hennes ord "Det är deras problem, inte ditt." och bita ihop tills vissa kommer till mer insikt, tolerans och förståelse. Med det sagt så blir det dags för dagens låtval, lyssna och njut...




Peter gör det, kan vissa andra göra det med?



Med hopp om en bra helg och min pojkväns välbefinnande (trots en bitter chef) så återgår jag nu till att packa upp, titta gärna förbi på kaffe i helgen/veckan.


Rapporter
Rapporterat av: Jens

Kändis John på TV!



Kom på att med dom pengar du får tillbaka genom deklarationen så åk till Peter!

Rapporterat av: annelill

Så du har varit på TV medan jag var borta. Har pratat med Peter och även mailat till Viv, det är klart att jag stöttar hans bloggande och Skype-samtal, det löser sig säkert.

2009-04-03 @ 22:49:39

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback