Mitt liv är en thriller...

... kan man nästan tro. Varför får ni reda på efter dagens humorklipp som idag är speciellt, det är nämligen en av mina närmsta vänner som är "idioten"...



"Lammköttet" har lite problem med spänsten ibland...


Ja det var väl roligt att se hur mina vänner kan vara? Som sagt så har jag ju nu flyttat till ett av Halmstads mer populära bostadsområde. Det är familjevänligt och har stora grönområden samtidigt som det ofta är lugnt i omgivning. Dock var det lite annorlunda ikväll, Martina har gjort mig sällskap under kvällen med lite vin och chips. När hon väl skulle cykla hem så tog vi en cigarett tillsammans på uteplatsen. Då hör vi hur glas krossas och några ropar i mörkret. Efter det så hör vi ljudet av hur järn slår mot marken samtidigt som rösterna kom närmare. Efter ett tag kom där ett antal personer springande samtidigt som de ropade "Polisen kommer!". Martina bestämde sig snabbt för att hon inte vågade cykla hem och nyfikna som vi var så gick vi ut på andra sidan häcken och mycket väl så var där polisbilar på andra sidan grönområdet. Först övervägde vi att ropa på poliserna men då jag inte visste hur långt personerna kommit och inte vill riskera att de kommer tillbaka för vedergällning eller liknande, så kom jag plötsligt ihåg lite av vad jag lärde mig i försvaret och att signalera ljudlöst. I det här fallet valde jag att tända lampan på min mobiltelefon (riktigt starkt LED-ljus) och gjorde cirkelrörelser. Efter några minuter uppfattade poliserna detta och vi kunde berätta antalet personer samt vilken riktning de sprang i m m.
Poliserna tog våra kontaktuppgifter samtidigt som de skickade ut en hundpatrull och tackade därefter för uppgifterna.
Visst låter mitt liv lite likt en kriminalroman?

I övrigt så blev jag riktigt avundsjuk på min moder idag då jag insåg att hon grillade och att jag inte har möjlighet att göra det. Jag har ju de fysiska möjligheterna vad det gäller uteplats, kol och tändvätska. Det jag saknar är grillen som jag
förhoppningsvis får i inflyttningspresent av mina vänner, iallafall om de har tänkt sig att hänga här och grilla i sommar.
Sen har jag fått chansen att prata med min älskade på msn idag vilket jag behövde. Jag behöver min dagliga dos Peter på ett eller annat sätt och för varje dag som går utan den så växer kärleksabstinensen. Dock vet jag att för varje dag jag står ut så blir tiden mindre tills han är i min famn igen.

Nej nu får det vara färdigbloggat för idag, skall diska och sola imorgon (om nu vädret tillåter).





Till Peter:
"If you're lost you can look--and you will find me
time after time
If you fall I will catch you--I'll be waiting
time after time"



Rapporter
Rapporterat av: annelill

Det kan hända spännande saker när man är på uteplatsen! Det mest spännande som hänt oss är att en älg sprang genom trädgården. När vi sprungit till andra sidan huset för att följa hans vidare färd, som vi trodde över ett staket bakom huset på andra sidan gatan, satte vi oss igen i trädgården och då kommer han tillbaka samma väg! Bra att du haft kontakt med Peter igen och han verkar mycket gladare nu.

2009-04-05 @ 09:35:59
Rapporterat av: Anonym

Tjena John.. De e väl inget bra bostadsområde om det är inbrott och folk blir mördade, sen e de ju skit samma hur många träd och gungor det finns.. Fast din lägenhet va riktigt najs för å va en 1:a. De blir nog lite grillhäng där i sommar gissar jag. Ha de gött/Ch

2009-04-05 @ 19:15:15
Rapporterat av: Jens

Åh såg det där youtube klippet idag på Youtube för det dyker ju upp det du favoritiserar :p


Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback