Sol, grillning och goda vänner...

... det är sådant som gör livet lite lyckligare. Jag vet ärligt inte vad jag skall skriva om idag, men gör ett försök till ett kortfattat referat av dagen. Ni vet vad som kommer först...



"Snabbmat!? Vi käkar ju pizza och så också, det tar ju mer än 10 minuter..."


Idag träffade jag Mia m fl för första gången på länge. Vi samlades vid grillplatsen vid Bolméns och värmde oss runt brasan medan vi skämtade och pratade. Efter en stund började en del av folket och spela volleyboll medan jag själv satt kvar med övrigt folk och passade på att lära känna nya människor. Kan väl sammanfatta kvällen som en lyckad tillställning med många skämt. Sen ringde telefonen för första gången på länge och till min stora förvåning så var det jobbet som ringde och frågade om jag ville jobba nästa vecka. Döm om min förvåning när de erbjöd mig dagtid och nästan varje dag, så nu skall jag jobba sö, må, ti, on, tor. Får väl hoppas att saker och ting vänder rätt igen.

Jag har även vissa nya funderingar om saker som skett den senaste veckan, tankar jag aldrig tänkt innan men som väcktes tidigare ikväll av en ogenomtänkt kommentar. Ja, jag kommer ta och fråga berörda parter rakt ut så fort jag får chansen. Jag vill nämligen inte tro dessa sakerna, men det är lika bra att fråga och få sanningen svart på vitt.


"I'll be round..."



Where do we go from here?

Rapporter

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback