Sol, kaffe och Beach Boys...

... har större delen av min dag bestått av. Jag antar att ni kan rutinen nu....



Tur att man inte är ungkarl (längre)...


Ja jag skall försöka återberätta min ordinära dag. Jag börjar bli lokalkändis som RFSL Hallands ordförande, som ni såg så var det ju teve igår och idag blev jag intervjuvad av Sveriges Radio Halland (klippet kommer sändas på måndag eftermiddag). Förhoppningsvis så sätter det lite press på kommunstyrelsen då de förhoppningsvis inser vilken "bad will"-effekt det skulle ge att låta en RFSL förening gå i graven. Efter intervjuven så begav jag mig hem till mina morföräldrar där jag fick en inflyttningspresent i form av mat och gardiner till köket. Det är alltid trevligt att hälsa på dem och att få diskutera lite allt möjligt med morfar. Måste nog säga att han är den som är bäst på att föra en diskussion om allmänna samhällsfrågor med. Lite kuriosa är att han faktiskt var med och byggde de husen där min lägenhet ligger, måste vara roligt att veta att hans arbeta har gjort nytta för hans barnbarn.

Efter det så begav jag mig hem eftersom det var planerat att Martina skulle titta in på eftermiddagen. Dock han Emma dyka upp före och hon hade varit på glassfabriken i Slöinge och köpt billig glass. När sen Martina dök upp så hade hon köpt med sig "fina bitar", ni vet Anton Berg-godsaker på lösvikt. Så vi tre satt i solen och rökte, drack kaffe, åt glass och godis samt lyssnade på Beach Boys. Kan säga att det börjar kännas sommar på riktigt nu.

Får även passa på att be om ursäkt för att jag lät så anklagande mot Peters föräldrar i gårdagens blogginlägg, det var inte meningen. Nu vet jag inte om de uppfattade det som anklagande, men jag gjorde det själv när jag läste det såhär dagen efter. Det jag vill framhäva var mer att jag undrar hur damen i fråga fungerar, men vem vet jag kanske kommer få träffa henne i framtiden och lista ut det själv?

Idag har jag dessutom konverserat med ytterligare en granne och listat ut svaret på varför det finns två med samma unika efternamn i min trappuppgång. Han jag talade med är en av de båda och han bor längst upp, den andre (som bor i lägenheten ovanför) måste vara hans mor. Han var mycket trevlig och berättade lite om grannskapet och så. Numera är han tydligen lungt men för ett år sedan så var det både ett flertal inbrott och dessutom skedde det tydligen ett mord i lägenheten jämte min. Dessutom tipsade han om att ställa in cyckeln innanför betongräcket för att minska risken för stöld. Detta har jag dock redan tänkt på och ställer in den där om kvällarna för att öka möjligheten att höra om någon försöker stjäla min ögonsten.


Nej nu har det blivit dags för dagens låt och ni kan ju säkert gissa vilket band det kommer vara...




Sommaren nalkas ordentligt med temperaturer runt de 20 i solen...

Tack för idag gott folk och hoppas ni kommer komma förbi efterhand och göra mig sällskap under helgen...

Rapporter

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback