Nya självinsikter...

... har de senaste dagarna gett mig. Först humor för att lätta upp stämningen...



"Du jag tar en med ost"


Igår passade jag på att fråga Christer om jag är en klagande gnällkärring. Med tanke på min och Christers bakgrund och hur vi blev vänner så är han en av de jag verkligen vet säger sanningen. Hans svar kom efter någon sekunds eftertanke; "Ja, men inte om det inte är något som är viktigt". Jag har kommit till insikt om detta under de senaste dagarna och att det både är en styrka och en svaghet. Det är en styrka för att det håller mig igång och kan leda till förändringar, svagheten kommer av att jag inte allt för ofta lyckas uttrycka varför det är viktigt så att omgivningen förstår. Det kan vara saker som är generellt viktiga, eller så kanske de är viktiga för mig. Det är sådan jag är, det är sådan jag alltid har varit.

Jag har även insett att det bara finns en person (förutom mina egna föräldrar) som jag har älskat och kommer kunna älska på ett bra tag framöver. Jag låter kanske löjlig, men älskar man någon så kan man inte glömma det efter några timmar eller ett par dygn. Den första man älskar glömmer man dessutom aldrig. Den som påstår annorlunda har aldrig älskat utan levt i en lögn.
Som en person som jag alltid har respekterat och lyssnat på (och jag kommer fortsätta göra så) sade till mig, "man måste förstå vissa saker själv!".

I övrigt så har det varit ganska molnigt med genombrytande sol då och då. Perfekt dag för att diska och städa undan lite. Även att sitta inne och skriva på manuset, samt dikta lite. Skall snart ut en tur på cykeln och dra mig ner till stan, tror jag skall hälsa på folket på Repairshop, brukar alltid vara kanon att snacka med dem. Jag orkade inte grilla igår, men ikväll blir det ändring på det. Grillat och skriva medlemsbrev. Resterande låter jag framtiden utvisa, jag håller alla vägar öppna.


Den här låten har gått på repeat i mitt huvud idag...



Alla förtjänar en andra chans, precis som den jag har givit dig...

Rapporter
Rapporterat av: Jens

Jo det behövs, jag ligger på ca 80+ nu och då har jag inga hockeymuskler så vill tappa ett par kilo, iaf ner till 70 kanske.. Så jag kan bära mina Medium tröjor bra igen och våga på slim fit kläder :p Sjuuuuuuuuuuuukt bra låt du valde idag!

Rapporterat av: Jens

Jag har rätt starka vader typ.. men annars så är det typ fett! BORT SKA DET ! ;p Bära coola linnen i sommar med pilotbrillorna och se allmänt bra ut.. :p

2009-04-14 @ 14:29:53
Personakt återfinnes här: http://kizzm0.blogspot.com/
Rapporterat av: Anonym

Det är ju helt sjukt hur vi behandlar gamla i Sverige, dom får dålig mat och vissa svälter ihjäl!

På vintern får många inte gå ut och på vissa boenden har dom ingen julmat!

Kolla in min blogg och hjälp till att få en bättre äldrevård!



http://victorbjoerk.blogg.se

2009-04-14 @ 14:37:35
Rapporterat av: Jens

Grejen är den att jag alltid tyckt jag passat dåligt i linnen, men pilotbrillorna inhandlades förra året tror jag, behöver dock nya då mina nuvarande skrapats någonstans så det är en liten rispa i ena glaset!

2009-04-14 @ 14:43:30
Personakt återfinnes här: http://kizzm0.blogspot.com/
Rapporterat av: Jens

Ja, rispan är mitt i vänster glaset så man ser ett litet streck då man tittar rakt fram, jävligt störande då man kör bil t.ex :p

2009-04-14 @ 16:15:40
Personakt återfinnes här: http://kizzm0.blogspot.com/
Rapporterat av: Frida

Får man fråga; Hur är de med dig och Peter?

2009-04-14 @ 17:40:26
Personakt återfinnes här: http://iliveforthememories.blogg.se/

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback