Idag serveras...

...enbart roliga företagsnamn som jag stött på i veckan och mina personliga reflektioner över dem, hoppas ni gillar dem.


"Mutkas Mun Magi AB"  - 

Fick aldrig reda på vad företaget sysslade och jag är inte säker på att jag vill veta. Bordell kanske?

"Familjen" -
Välkommen till den sicilianska maffians Stockholmsfilial.

"Sweetworld AB" -
Sweeeeeeet helt enkelt.

"Gorilla Konsult AB" -

Vad konsulterar de egentligen? Gorillorna på alla Sveriges zoo:n?

"Mitt i Prick Holding AB" -
Ja, ni som är lite begåvade i det engelska språket kanske hittar ett roligt uttryck i det?

"IOU Design" -

"I owe you", helt genialt!


Har ni några fler roliga företagsnamn jag kan reflektera över gott folk? Kom igen, det är bara att kommentera och reflektera på! Här kommer med en inofficiell tävling, kommer lägga upp ledmotiv/sånger från kända filmer, den som lyckas pricka flest vinner något. Vad det blir är ännu en överraskning.




Vilken film och vem spelar huvudrollen?


Kom igen kommentera och tävla lite nu gott folk!

Rapporter
Rapporterat av: Martina

Octopussy, Roger Moore och Maud Adams. Vad vinner jag?

2009-05-14 @ 08:38:38
Rapporterat av: Lillebror

Filmen är James bond: octopussy. och huvudrollen spelas av Roger moore.



Det ni

Rapporterat av: Scherschanten himself.

Den här deltävlingen kommer pågå tills lördag. Nästa deltävling dyker förmodligen upp ikväll. Rätt svar kommer jag lägga upp på lördag tillsammans med vilka som har svarat rätt och tjänat ihop mest poäng, då kommer jag även publicera kommentarerna. Så tävla på nu!

2009-05-14 @ 11:53:27
Personakt återfinnes här: http://greenmanalishi.webblogg.se/
Rapporterat av: Marie (den teoretiska)

MEDDO ("mer än du drömmer om") är ett ganska tragiskt företagsnamn tycker jag. Varför säger sig självt, hoppas jag ;)

2009-05-14 @ 12:04:24
Rapporterat av: B

James Bond -Octopussy

Roger Moore

2009-05-14 @ 19:20:34
Rapporterat av: Toby

Theme from Bond- Octopussy.

Roger Moore.

2009-05-14 @ 23:58:14
Rapporterat av: Anonym

Det är Octopussy from 007.. Asg*



2009-05-16 @ 12:48:21
Personakt återfinnes här: http://metrobloggen.se/Estetjaevel

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback