Jag är mållös...

... så det är lika bra att köra på med deltävlingarna. Först tar vi deltävling nummer 5 och de rätta svaren.




Filmen "Reservoir Dogs" har regisserats av "Quentin Tarantino". I den återfinner vi Mr. White, Mr. Orange, Mr. Blue, Mr.Blonde, Mr. Brown och Mr. Pink. Såhär långt hade de flesta rätt, men sen kommer vi till parodin...








Som ni ser så finns det tydligen två svenska parodier på den här scenen och det var den från Nile City jag tänkte på. Kommer dock ge rätt till "Anonym" för svaret med Myggan-klippet. Så du har imponerat på mig "Anonym". Då var det väl även dags för att lansera deltävling nummer 8, Martina börjar ju känna vittring av sin Ben&Jerrys.



Den här filmen är ju minst sagt känd, men vem skrev boken som den baseras på?
Vad heter den speciella symbolen som finns med genom filmen?
Vad heter de båda pojkarna som är med genom alla 3 filmerna?




Jag undrar vad vissa tänker med och vad de menar med det de säger eller skriver...


Rapporter
Rapporterat av: Martina

Boken skrevs av en tysk som heter Michael Ende 1979 men översatten inte till engelska försen 1983 av Ralph Manheim.



Auryn heter symbolen som är kejsarinnans.



De två pojkarna som e me i alla tre filmerna är Bastian Bux och Koreander....



Jag börjar ta ut vinsten i förväg..=)

2009-05-22 @ 19:50:12

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback