Lite som eurovision...

... så är det nu dags för deltävling två. Först kör vi ett klipp...



No, you can't vote on your own...


Ja idag avbokade jag jobbet. Jag orkade helt enkelt inte, min hjärna känns som att den är mer än genomstekt. Folk får gärna kalla mig klen, men jag vet när jag måste vila för att inte bli helt galen. Skall dock jobba imorgon igen, så vi får väl se vad cheferna säger då. Har passat på att komplettera det sista inför alkoholtillståndet och förhoppningsvis så får jag ett positivt besked innan helgen eller senast på måndag eller tisdag. Dock kan polisen ha sätt käppar i hjulet för oss då vi tydligen måste ha ett danstillstånd. Vad löjligt, måste folk ha tillstånd för att få dansa numera?

Nu kommer vi till deltävling nummer två. Även här gäller det att gissa rätt film utifrån låten, samt ytterligare en sak om filmen. Den här kommer pågå tills på söndag och då kommer jag publicera alla svar som folk skickat in. Gårdagens tävling kommer avslutas på lördag kväll kl 20:00 och då kommer även folks svar publiceras bland kommentarerna.
Just nu är ställningen som följer:

1. Martina - 3 p (varav 1 är bonuspoäng)
2. Lillebror - 2p
2. B - 2p
2. Toby - 2p


Dåså, här kommer dagens låt och frågan kommer stå under den.



Vad heter filmen i originaltitel?
Huvudrollen har vissa företeelser för sig, två som utmärker sig speciellt... vilka två?




Se så gott folk sätt igång att tävla nu, priset anpassas efter individen men lutar just nu åt en dejt med mig och lite annat...


Rapporter
Rapporterat av: Toby

"Le fabuleux destin d'Amélie Poulain"

§1: hon "byter fotografier" med en man hon senare blir kär i.

§2: hon återlämnar en ask med artefakter till en tidigare hyresgäst som bott i den lägenhet hon bor i i filmen.

2009-05-15 @ 00:17:00
Rapporterat av: Lillebror

Amelie från Montmartre, tror jag filmen heter.

Har för mig att hon hittar en plåtask med saker i, som hon återlämnar till ägaren. Efter att ha gjort detta så ska hon börja förändra andra människors liv. eller något i den stilen. Har inte sett filmen på år och dar

Rapporterat av: lillebror

bommade att du sökte orginaltiteln. så nu kommer den också "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain".

2009-05-15 @ 11:28:49
Rapporterat av: Martina

Film:Amelie From Montmartre eller Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain som orginaltiteln e. =) Kan tyvärr inte svaret på företeelserna men kan ett citat.



"Les temps sont durs pour les rêveurs." - (Tiderna är hårda för drömmare)

2009-05-15 @ 11:41:43

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback