Första tentan...

Idag gällde det, det var den första tentan. Kan ju erkänna att jag inte skrivit "prov" på 3 år, så jag var lagom nervös när jag kom till skolan. Har jag pluggat tillräckligt? Kan jag allt? Ja många tankar snurrade i huvudet när jag mötte upp min basgrupp. Som ni kan läsa i mitt tidigare inlägg så satt jag uppe rätt sent och försökte pränta in det sista. Till slut kom jag faktiskt i säng och somnade som en stock.

När jag vaknade så såg jag på klockan, 07:35, skönt jag kan snoosa ett tag till. Efter att ha tryckt på knappen några gånger så drog jag mig upp ur sängen. Som vanligt stapplade jag mig fram till datorn för att se om något hänt under natten och samtidigt vrida upp musiken lite mer. Då kom den, chocken! Min dator kunde inte ansluta till internet! "Vad-i-h*lvete!" tänkte jag lite lagom groggy och upptäckte snart att routern saknade ström. Lite senare upptäckte jag att hela min lägenhet saknade ström. Efter några minuters tänkande insåg jag att jag nog hade sett en budningslapp om detta.

Gick ut i hallen och började rota igenom högen med budningslappar som har samlat sig sen renoveringen startade och självklart fanns den där. De skulle byta någon slags elektrisk grej i huset (jag orkar inte gå och titta på lappen just nu) vilket innebar att jag skulle vara utan elektricitet mellan 08:00 och 16:00. Typiskt att jag inte skall kunna genomföra min morgonrutin på just tenta-morgonen. Lagom bitter och trött så gjorde jag mig iordning och begav mig till skolan.

Kom tillslut in i salen och satte mig nervöst. Kände mig nervös, trött och frustrerad, inget bra upplägg för en första tenta. Efter en kort genomgång av bestämmelserna så fick vi äntligen ut tentorna. När jag satte mig att läsa så tappade jag hakan, 6 frågor med en sammanlagd totalpoäng på 27 som bästa möjliga. Vem skulle behöva fem timmar till det här? För min del tog det dryga 2 timmar, men då skrev jag en hel jäkla uppsats på 8-poängs frågan.

Efter bravaden att faktiskt verka ha lyckats med tentan så började jag fundera på vem av mina vänner som hade el och var hemma.  Efter en stund kom jag på det, Ms E! Sagt och gjort, jag tog en härlig promenad i solen hela vägen bort till Ms E och ringde på hennes dörr. Det blev kaffe, mat och tevetittande där innan jag fick bege mig hemåt igen.

Nej det har blivit dags för dagens låt, håll till godo...


 

 

Jag kommer leva mitt liv som den rosa pantern...


Rapporter

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback