Då var det gjort...

... ty igår sade vi vårat sista farväl till min moders farmor Inga som spenderade hela 88 år här i jordelivet.
Inne i kyrkan var det vackert, man kände en viss frid men samtidigt en stark sorg. Psalm- och låt-valen var helt rätt, ändå kunde jag inte gråta oavsett hur mycket jag ville. Det var först när mor min visade mig bilder från visningen som allt rämnade. Hon var så vacker i sin folkdräkt och alla minnen från högtider där hon bar den kom tillbaka.

Lycka till i livet efter detta kära gammelfarmor, du kommer alltid finnas i mitt minne och hjärta.

Rapporter
Rapporterat av: Scherschanten

Kan även tillägga att jag nu har varit dum nog att sätta igång "Brusa högre lilla å" på Spotify. Den spelades på begravningen och tårarna hänger i luften...

2010-06-22 @ 23:33:19
Rapporterat av: Jennie

Åh hjärtat! Tänker på dig. Önskar att jag va hemma så vi hade kunnat kolla film och snacka skit i min soffa.

Massor med kramar

Rapporterat av: Mamma

det var kanske dumt av mig att visa bilder på farmor från visningen. jag ville bara visa hur fin hon var och jag vet att du velat vara med. men var på utbildning den dagen.

hon har det bra farmor nu, hon tittar säkert ner på dig

kram på dig min son

2010-06-23 @ 21:38:58

Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback