Efter en lång helg...

... är jag nu hemma.

Har varit sjukt kul, vi har haft utbildning med staberna inför Halmstad Högskolas nollning. Man har ett helt nytt perspektiv på nollningen och på de saker som kan hända, samt vilket ansvar man har. Det kommer bli otroligt mycket slit i vår med att förbereda, men det kommer det lätt vara värt. Jag menar, hela nollningen består av ca 240 funktionärer och ca 1200 nollor, det är ju gigantiskt. Allt detta är ju för att hjälpa de nya studenterna komma in i högskolelivet och gemenskapen. Så om du nu som läser detta funderar på att söka till Halmstad Högskola och även funderar på om du skall delta i Nollningen, så är det bara att göra det. Man har så sjukt roligt och får verkligen vänner för livet.

Det här med att vara stab ger en inte enbart ett större perspektiv på saker, man får en massa spexiga nya vänner med. Ser faktiskt framemot slitet som det kommer innebära, är rätt säker på att det kommer löna sig i slutändan. Framförallt detta att få mer insikt om sin roll känns riktigt bra, nu vet jag än mer vad jag skall göra och hur jag skall göra det. Samtidigt har jag fått massa spexiga idéer om hur min maskering och utstyrsel skall vara samt olika roliga saker jag kan göra. Ser verkligen framemot det!

"Där får man studier, här får man gemenskap"
- Student jämför Göteborg mot Halmstad.

Rapporter
Rapporterat av: Daniel

E hundra på att det kommer att va värt all möda å besvär. Erfarenheter, vänner etc


Rapportera här (helst enligt "7 S"):

Kodnamn:
Senil?

Samband via:

Personakt återfinnes här:

Mata in rapporten:

Trackback